Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Περί μαθησιακών δυσκολιών: Ο ρόλος του δασκάλου στη διάγνωση της δυσλεξίας





Κάθε
σχολική τάξη έχει ένα ή περισσότερα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Πολύ συχνά η παρατήρηση, ο εντοπισμός και τελικά η διάγνωση της
μαθησιακής δυσκολίας- δυσλεξίας, αργεί, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει
και η απαραίτητη παρέμβασης ειδικής αγωγής. 

Ο δάσκαλος καλείται να είναι σε εγρήγορση!
Να γνωρίζει τα βασικά γνωρίσματα των μαθησιακών
δυσκολιών και να ενημερώνει άμεσα τους γονείς. Είναι ο πιο
αντικειμενικός παρατηρητής των παιδιών, αφού συχνά οι γονείς δεν
αναγνωρίζουν ή δεν θέλουν να αποδεχτούν τη δυσκολία του παιδιού τους.


Αν
ο δάσκαλος υποψιάζεται ότι ένας μαθητής του έχει κάποια μαθησιακή
δυσκολία, πρέπει να ενημερώσει άμεσα τους γονείς του παιδιού ή και να
ζητήσει βοήθεια από κάποιο συνάδελφο του πιο έμπειρο σε αυτά τα θέματα.

Αντί
να πει "αυτό το παιδί είναι τεμπέλης" "ενοχλητικός", "ζωηρός" και άλλα
παρόμοια, πρέπει να σκεφτεί, να παρατηρήσει και να εντοπίσει τυχόν
σημάδια μαθησιακών δυσκολιών. Τα βασικά χαρακτηριστικά θα τα βρείτε εδώ.

Ο
ρόλος του δασκάλου στη διάγνωση της δυσλεξίας είναι πολύ σημαντικός,
αφού είναι το άτομο που βλέπει τις δυσκολίες και την πρόοδο του κάθε
παιδιού. Αφού λοιπόν ενημερώσει τους γονείς, μετά πρέπει να βοηθήσει το
παιδί και μέσα στην τάξη. Το βασικότερο είναι να προσεγγίσει αυτά τα
παιδιά με αγάπη και κατανόηση, να ενθαρρύνει και να βρει τους ιδανικούς
τρόπους διδασκαλίας για όλα τα παιδιά.  Δείτε περισσότερα στα άρθρα:
Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός